5 Tips voor top billboard reclame in Rotterdam

Je twijfelt, een billboard Rotterdam, moet die er wel of niet komen? Zou buitenreclame überhaupt nog onderdeel moeten zijn van je campagne plan of is het effectiever om al het budget in te zetten op online kanalen als Facebook en Google?

Billboard reclame Rotterdam

Wij, van One Media hoeven je niet te vertellen dat billboards opvallen. Ook in Rotterdam. Of je nu door de Oldenbarnevelstraat loopt, langs Rotterdam Centraal station of het vliegtuig pakt op Rotterdam The Hague Airport, voorheen Rotterdam airport, billboards zijn overal en vallen op.

Niet zo gek, ze zijn namelijk levensgroot. Een gemiddeld billboard is 8 vierkante meter groot, 8 vierkante meter!! Dit zorgt ervoor dat je reclame uiting goed zichtbaar is vanaf verschillende afstanden.

Natuurlijk, het ene billboard is het andere niet en er zijn allerlei aspecten die van invloed zijn op het uiteindelijke resultaat van je campagne.

Gebruik het juiste reclame lettertype

Sommige zaken lijken zo logisch dat we ze soms bijna vergeten te benoemen, bijna, maar niet helemaal. Het inzetten van een billboard doe je met een doel, je wil een boodschap overbrengen aan je doelgroep. Dit wordt lastig als de tekst op het billboard niet goed leesbaar is. Zorg er daarom altijd voor dat je een makkelijk leesbaar lettertype kiest en dat ook de kleur goed afsteekt tegen de achtergrond. Met andere woorden, zorg voor contrast. Check de leesbaarheid voor de zekerheid ook bij een aantal collega’s, het moet namelijk voor iedereen duidelijk zijn, niet alleen voor jou. Zo weet je zeker dat je potentiële doelgroep straks in een oogopslag weet waar jouw boodschap over gaat.

Afbeeldingen zijn key, ook op Rotterdamse billboards

Een foto zegt meer dan duizend woorden. Als je naast tekst een foto wil gebruiken, zorg er dan voor dat het direct duidelijk is wat je met de afbeelding wil zeggen. Een groot deel van het succes van je billboard hangt af van hoe begrijpelijk je boodschap is vanaf een afstand en binnen slechts enkele seconden. Meer tijd heb je niet om je boodschap over te brengen.

Breng focus aan in je reclame

Iedereen merk wil het liefst alle voordelen van het product of de service vertellen. Dat begrijpen we, maar als dat echt je wens is dan is adverteren niet voor jou. More is less, zet je billboards in dan is dit een absolute waarheid. Zorg dat je duidelijk bent en dat je potentiële klant onthoudt wat hij moet houden. Niets meer en niets minder.

Billboard locaties Rotterdam

Rotterdam heeft vele billboard locaties, de ene zal voor jou geschikter zijn dan de ander. Welke locatie je ook kiest, probeer indien mogelijk te spelen met de locatie. Maak van dit massamedium iets persoonlijks, geef de kijker het gevoel dat het billboard daar staat voor hen specifiek, niet voor iedereen. Dit maakt het effect vele malen groter. Mede doordat de kans dat zij zich het billboard op een later tijdstip herinneren toeneemt.

{ Comments are closed! }